På Tapirus.dk og i de fysiske butikker kan du enten købe eller sælge brugte varer. Sælgerne fastsætter selv prisen på deres ting og sætter dem til salg på tapirus.dk og bringer varerne til de fysiske butikker. Tapirus.dk forretning er et såkaldt ”formidler-site” hvor du kan bestille/købe på nettet og i de fysiske butikker, hvor du både kan se, prøve og købe varen.
Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på vores webshop.
Du har som sælger af dine oprettede varer på Tapirus/Kabomani App og på webshop tapirus.dk, på nedenstående betingelser givet dine varer i salgskommission til:
Tapirus ApS, Amagerbrogade 48, 2300 København N, CVR-nr. 40487093
Tapirus ApS, Falkoner Alle 41, 2000 Frederiksberg, CVR-nr. 40487093
Som sælger bekræfter du nærværende aftale i tapirus App, at have overleveret ovennævnte varer til Tapirus, som skal sørge for salg af varen på enten Amagerbrogade 48 eller Falkoner Alle 41 og via hjemmesiden www.tapirus.dk
Kommissionssalærret til Tapirus fremgår af den ovenstående salgsmodel du har valgt.
Kommissionsaftalen løber i 20 dage fra aftalens indgåelse og bortfalder, såfremt varen ikke er solgt ved udløbet af perioden.
Som Sælger er du forpligtet til at afhente de varer, som ikke er blevet solgt. Du får besked fem dage før, din aftale udløber. Er tøjet ikke afhentet, vil det de første 10 dage efter din aftale er udløbet fortsat være tilgængeligt i butikken og på tapirus.dk. I denne periode vil Tapirus tage 50% i kommission, og efter de 10 dage vil tøjet tilfalde Tapirus.
Som Sælger er du til enhver tid velkommen til at udskifte dine varer eller tage en vare helt ud (hvis du fortryder, at du har sat den til salg). I begge tilfælde skal du i den fysiske butik først og tjekke varen ud. Du finder din vare og går til kassen. Her bliver din vare tjekket ud, og bliver dermed også fjernet fra tapirus.dk
Hver gang du får solgt en vare, får du besked. Alle salg bliver udbetalt hver femtende dag ud fra den aftale, der er indgået.
Ved køb af varer på Tapirus webshop skal du udfylde dine personlige informationer såsom navn, adresse og betalingsinformationer. Når dette er gjort, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail, du har anført. Når vi har pakket dine varer, og de er klar til afhentning på vores lager af den valgte distributør, vil du modtage en e-mail med dit track & trace nr. Du vil senest 48 timer efter denne mail kunne tracke, hvor din vare befinder sig ved hjælp af distributørens hjemmeside, hvor du kan indtaste dit track & trace nr. Når din pakke er ankommet til destinationen, vil du typisk også modtage en e-mail fra den valgte distributør.
Hos Tapirus webshop kan du betale med betalingskort Dankort, VISA/Dankort og i de fysiske butikker modtager vi også MobilePay og QuickPay.
På dette website bruger vi Dankort Secured by Nets, Verified by Visa og MasterCard SecureCode, en ekstra sikkerhedsforanstaltning for dig, der handler og betaler over nettet.
Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vores lager.
Alle priser hos Tapirus danske webshop er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms.
Sikkerheden på Tapirus webshop er i top, idet al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Med andre ord, er det kun PBS, der har adgang til dine data. Hverken Tapirus webshop eller andre uvedkommende har mulighed for at se de betalingsinformationer, der udveksles ved køb. Hos Tapirus er dine personlige kontaktoplysninger 100 % fortrolige og behandles ud fra gældende lovgivning. Vi henviser endvidere til Tapirus persondatapolitik - klik her.
Fragt
Fragtomkostninger bliver beregnet ved indtastning af dine informationer i checkout. Ved forsendelser uden for Danmark beregnes fragt individuelt. Det er til enhver tid de aktuelle fragtomkostninger på websitet, ved ordrens afgivelse der er gældende.
Generelt
Vi sender alle varer som pakkepost, det gør det muligt for os at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer. Varerne er forsikrede under forsendelsen og ved modtagelse opfordrer vi at du kontrollerer pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, skal du kontakte os hurtigst muligt.
Vi pakker altid varerne sikkert ind, så risikoen for fragtskader minimeres.
Leveringstid
Normal leveringstid er:
Danmark: 2-3 hverdage
Hvis du har yderligere spørgsmål, kontakt da venligst kundeservice mellem kl. 10 og 18 på følgende telefonnummer +45 30 68 73 34 eller skriv til support@tapirus.dk
Hvis du ikke kan finde din ordrebekræftelse i din indbakke kan den muligvis være endt i din spam-folder, så vi anbefaler, at du kigger efter den dér. Hvis du stadig ikke kan finde den, skal du kontakte vores kundeservice pr. e-mail til support@tapirus.dk , og vi sender dig herefter din ordrebekræftelse på dit køb.
Når du køber varer online:
På tapirus.dk køber du varer, som på en traditionel webshop. Når du har lagt dine varer i indkøbskurven og sendt en anmodning om køb, får du en tilbagemelding om, at din ordre er modtaget. I den fysiske butik finder personalet varen og giver dig besked om, at varen er klar til at blive afsendt. Ved afsendelsen trækker Tapirus pengene fra din konto og din pakke er på vej til dig. Du har også mulighed for at afhente varen i butikken. Her har du tre dage fra bestillingstidspunkt og du afregner først, når du er i butikken.
For at foretage et køb hos os, skal du igennem 6 trin:
Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
Indtast dine personlige oplysninger, navn, adresse, tlf.nr., og e-mailadresse, indtast samtidig leveringsadresse, hvis det afviger fra faktureringsadresse.
Vælg forsendelsesmåde, pakkeshop eller hjemmelevering.
Kontrollér, at alle personoplysninger, og produktoplysninger er korrekte. Godkend herefter vores handelsbetingelser og persondatapolitik, og fortsæt til betalingssiden.
Indtast betalingsinformationer, og gennemfør købet.
Ved godkendelse vil du lande på en bekræftelsesside, hvor du får oplyst dit ordrenr., og du vil samtidig modtage en e-mail med en ordrebekræftelse
Levering fra webshop
Alle køb som er foretaget på Tapirus webshop afsendes med DAO, der har ca. 1.200 pakkeshops i Danmark og leverer 365 dage om året. Tapirus sikrer dig, at DAOs regler for tilstrækkelig og forsvarlig emballering overholdes, så dine pakker kommer rigtigt afsted. Skulle det ske, at din vare er blevet beskadiget under transporten, tager Kabomani kontakt til DAO, når vi har fået den beskadiget vare retur.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelsesret på tapirus.dk
Ved salg til en forbruger, er salget omfattet af Forbrugeraftaleloven, hvorefter køber har en fortrydelsesret, og således kan fortryde købet i op til 14 dage efter modtagelse af varen.
Hvis køberen udnytter fortrydelsesretten, er Tapirus forpligtet til at tilbagebetale købesummen til køberen, når varen er modtaget retur.
Der vil ikke ske afregning af nærværende aftale før udløbet af fortrydelsesfristen med tillæg af en uge, og før det samtidig er konstateret, at køberen ikke har udnyttet sin fortrydelsesret.
Såfremt køberen gør brug af sin fortrydelsesret, vil der følgelig ikke ske afregning.
Reklamationsret
Du har to års reklamationsret, hvis der er en mangel eller fejl, der ligger ud over, hvad man kan forvente ved køb af brugte varer, men kun hvis fejlen eller manglen var til stede på købstidspunktet. Du skal henvende dig til Tapirus, hvis du vil klage over varen.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Da varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Reklamation og mangler
Ved salg til en køber er salget omfattet af Købeloven, hvorfor lovens mangelsbestemmelser er gældende.
Da Tapirus alene er mellemmand, vil eventuelle mangelsindsigelser eller erstatningskrav rettet mod Tapirus blive vidererettet mod dig som sælger.
Fremsætter køber krav overfor Tapirus, kan denne tilbageholde varen eller afregningen overfor Sælger.
Såfremt kravet fremsættes overfor Tapirus efter, at denne har afregnet overfor Sælger, er Sælger forpligtet til efter påkrav at holde Tapirus skadesfri og således betale det beløb til Tapirus, som er nødvendig for at dække købers krav.
Når du køber varer i butikken:
I de fysiske butikker fungerer det som i et ”rigtigt” supermarked, hvor du vælger dine varer og går til kassen for at betale.
Reklamationsret
Du har to års reklamationsret, hvis der er en mangel eller fejl, der ligger ud over, hvad man kan forvente ved køb af brugte varer, men kun hvis fejlen eller manglen var til stede på købstidspunktet. Du skal henvende dig til Tapirus, hvis du vil klage over varen.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, og vi afviser klagen, kan du sende klagen til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Du bestiller plads til dine varer i butikken og på tapirus.dk ved at oprette dig som bruger på tapirus App, som skal downloades på AppStore. Med få klik har du oprettet dig som bruger og du skal nu vælge hvilke aftaler, der passer til dit behov. Når du har valgt blandt de tre forskellige salgsmetoder, skal du oprette de varer du vil sælge. Det er beskrevet trin for trin. Du tager fotos af dine varer og beskriver kort hvad det er og sætter din pris. Herefter bringer du dine varer butikken hvor du via Tapirus App printer dine prismærker. Herefter påsætter du alarmer, et farvekort (angiver str.) samt dine prismærker på dine varer. På prismærket står der hvor i butikken dine varer skal placeres. Nu er dine varer til salg i butikken og på tapirus.dk.
Salgsmuligheder:
Kabomani tilbyder tre forskellige muligheder for dig, der vil sælge.
1. Kabomani X 1: Du har konstant 1 varer i butikken. Hver gang du får solgt en vare, har du mulighed for at bringe en ny vare i butikken. Tapirus modtager 20% i provision og du betaler for 20 dages ”husleje”.
2. Kabomani X 5: Du har konstant 5 varer i butikken. Hver gang du får solgt en vare, har du mulighed for at bringe en ny vare i butikken. Tapirus modtager 20% i provision og du betaler for 20 dages ”husleje”.
3. Kabomani X 10: Du har konstant 10 varer i butikken. Hver gang du får solgt en vare, har du mulighed for at bringe en ny vare i butikken. Tapirus modtager 20% i provision og du betaler for 20 dages ”husleje”.
Betalingsform/betalingsbetingelser:
For sælgere i Tapirus sker alle betalinger via betalingsmodulet App’en. Her kan du betale med MobilPay og kreditkort. Du kan vælge at betale med det samme eller til din aftale udløber. Har du valgt 20 dages kredit trækker vi automatisk vores tilgodehavende dagen før din aftale udløber. Er der ingen penge på din konto, skal du indbetale vores tilgodehavende. Det kan du enten gøre ved kassen i butikken eller via betalingsmodulet i Kabomani App. Du kan altid forlænge din aftale. I butikken modtager vi kreditkort og MobilePay.
Afhenting af ikke solgte varer:
Som sælger er du forpligtet til at afhente de varer, som ikke er blevet solgt. Du får besked fem dage før din aftale udløber. Er tøjet ikke afhentet, vil det de første 10 dage være tilgængeligt i butikken og på tapirus.dk. I denne periode vil Tapirus tage 50% i kommision og efter de 10 dage vil tøjet blive behandlet efter forgodtbefindende.
Afhentning eller udskiftning af varer:
Som sælger er til enhver tid velkommen til at udskifte dine varer eller tage en vare helt ud (hvis du fortryder, at du har sat den til salg). I begge tilfælde skal du i den fysiske butik først og tjekke varen ud. Du finder din vare og går til kassen. Her bliver din vare tjekket ud, og bliver dermed også fjernet fra tapirus.dk
Afregning og besked om salg:
Hver gang du får solgt en vare, får du besked. Alle salg bliver udbetalt hver femtende dag ud fra den aftale, der er indgået.
Hvad må jeg sælge
Tøj, sko og accessories. Alt tøj skal være nyvasket i neutralt vaskepulver samt strøget. Der modtages kun velholdt og rengjort skotøj. Alle former for accessories er velkomment.
Kabomani ønsker at levere de bedste brugte varer, så der er noget at komme efter, så både sælger og køber gør en god forretning.
Forlæng perioden:
Ønsker du at forlænge perioden, kan det sagtens lade sig gøre. Husk, at når du har sat en startdato tæller din periode automatisk ned og slutter efter 20 dage.
Tyveri:
Alle varer i Kabomani's fysiske forretninger er monteret med alarm. Kabomani anbefaler, at du påsætter alarmer på alle dine varer. Kabomani hæfter ikke for tyveri af dine varer i butikkens åbningstid. Ved kommissionsvarer er det din private indboforsikring, der gælder i tilfælde af evt. skade, tyveri eller bortkomst.
Du skal være fyldt 18 år for at handle med os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
Lovvalg og tvister
Enhver tvist udspringende af eller med relation til nærværende kommissionsaftale afgøres efter dansk ret med Københavns Byret som rette værneting.
Kontakt og dialog:
Kabomani kan til enhver tid tage kontakt til sælger, såfremt henvendelsen drejer sig om de aktiviteter sælger har i forretningen.